Sivut

tiistai 8. kesäkuuta 2010

Mystistä

Tein tänään jotain, mihin en uskonut kykeneväni. Parhaillaan tekeillä oleva ompeluprojekti kaipasi neppareita, ja olen kauhulla odottanut sitä päivää, kun niiden kanssa pitää alkaa taistelemaan. Viimeiseen asti olen aina neppareita vältellyt, koska en ikinä onnistu laittamaan niitä siististi paikalleen. Tänään keräsin rohkeuteni ja kävin kaupasta tarvikkeet. Luin ohjeet huolella, ja - tämä on käsittämätöntä - sain kaikki 10 kappaletta paikalleen ilman yhtään pilalle mennyttä yritystä!



Kosminen oikeus (facebook-linkki) on koetellut mua. Kaupungilla käydessäni hain meille ihan ensimmäiset ikiomat viinilasit valmistujaislahjaksi saadulla Iittalan lahjakortilla. Aiemmin meillä on ollut lähinnä muutama äidin kaapista saatu lasi. Meille ne ovat tulleet yleensä sen takia, että sarjan muut lasit ovat menneet rikki ja sen takia, että äiti on ostanut uusia ja kivempia. Kävin myös Hackmanin höyrykattilaosan, jotta viikonloppuna päästään syömään herkullisia uusia pottuja! Näistä johtuen olin tietenkin onneni kukkuloilla ja tanssin pitkin katuja, MUTTA... Lahjakortista jäi muutama euro vielä käyttämättä ja kaupassa pohdin huolella minkälaisen ruokaohjemagneetin ostaisin. Kotona huomasin, että olin ostanut juuri sen ainoan ohjeen, joka meillä jo on jääkaapin ovessa!

Edit: Neppareista innostuneena unohdin aivan täysin kirjoittaa sen toisen (ja paljon vakavamman) asian, jolla kosmisen oikeuden koura mua kosketti. Kaupungille lähtiessä unohdin avaimet kotiin ja jouduin soittamaan Securitaksen paikalle kalliiseen hintaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti