Sivut

maanantai 4. lokakuuta 2010

Sukista lapaset

Meidän huhtikuussa istutettu paprika ei oo ihan täysin tajunnu elämänsä tarkoitusta, ja alkoi vääntämään lokakuussa vihanneksia. Vihanneksia oli toki tarkoitus saada, mutta katotaan ehtiikö kasvi paleltumaan ennen ku vihannekset on valmiita ja mahtaakohan sille aurinkoakaan riittää...


Aloin tekemään Onervia. Mun piti muuttaa neuletiheyttä, ja samalla keksin, että näistähän tulis hienot lapaset. Se oli varsin hyvä idea, jos ottaa huomioon sen, etten mä oikeastaan tarvitse sukkia vaan lapaset. Tuolla Ullan ekstrassa on muutama muukin ihana malli, erityisesti Rhombus on mun mieleeni.

 



Muokkailin Onervan mallineuletta lapaseen sopivaksi ja tein samanlaisen nirkkoreunuksen kuin sukissa, tosin tein käänteestä hieman pidemmän. Lapasen varressa on siis sisäänpäin käännettynä n. 5 cm:n pätkä. Lapasten pitää olla lämpimät, joten tein jämälangasta sisälle valkoisen aluslapasen poimimalla silmukat ranteen kohdalta (Sieltä, missä lapasen varren käännös loppuu, jolloin lapasessa on koko matkalla 2 neulepintaa päällekäin.). 


Tämä on mun mielestä hyvä lapasen perusmalli, ja usein vaikka tekisinkin jotkut lapaset valmiista mallista, niin teen peukalokiilan sekä kavennukset totutulla tavalla. Tulossa on myös toiset samalla tyylillä tehdyt lapaset, joihin on otettu mallia eräästä sukkaohjeesta. Jos jotakuta kiinnostaa mun lapasmalli, voisin laittaa perusohjeen sekä nämä Onervan mallineuleeseen tekemäni muokkaukset blogiin. Lankana Shibui Knitsin Sock, värinä Anime. Ajattelin yks päivä, että ihania värejä on niin paljon, etten osaa sanoa mitään lempiväriä, mutta tällainen värimaailma on kyllä yks mun suosikeista!


Innostuin askartelemaan materiaalina muovipussit. Saa nähdä mitä tästä tulee. Avaudun vielä sen verran, etten tykkää yhtään bloggerin nykyisestä kuvienlisäysjutusta. Hyi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti